Skip to content
Para Kazanmanın En Önemli Kuralı: Değer Katmak

Yazar:

Yayın Tarihi:

Her ne kadar insanların büyük kısmı aksini düşünse de, aslında para kazanmak sanıldığı kadar zor değildir. Para kazanmak için değer katmak gerekir. Buna göre, başarılı ve zengin insanlar, bir insana, bir şirkete, bir ürüne veya hizmete sürekli değer katmanın yollarını arayan kişilerdir. Örneğin; Domino’s Pizza’nın kurucuları, herkese hitap eden basit bir gıda ürününü ele alıp, onu binlerce restoran aracılığı ile tüketiciye diğer herkesten daha hızlı ulaştırmak suretiyle bir değer katmışlardır. Domino’s Pizza’nın bu katma değeri, kurucusu Tom Monahan’ın milyarlarca dolarlık nakit akışı sağlayan bir imparatorluğun sahibi olmasını sağlamıştır. 

Değer katmanın bir başka yolu ise birşeyi, bir yerden, bir fiyata satın alıp, onu bir başka yerde, bir başka fiyata satmaktır. Örneğin; Avrupa veya Asya’da üretilen bir ürün veya hizmeti ithal edip, onu buradaki tüketicilere, toplam ithalat maliyetinin üstünde bir değere satmak da bir çeşit katma değer oluşturmak anlamına gelmektedir. 

Tüm üretim ve pazarlama fikirleri, değer katma ilkesine dayanmaktadır. Aynı şekilde, ithal etmek ve dağıtmak, değer katmayı amaçlamaktadır. Bir kişinin özel veya iş yaşamanı iyileştiren bir hizmeti yerine getirmek değer katar. Örneğin; diş ağrısını gideren bir diş hekimi, hastasına değer katar. Müşterisini vergi cezası ödemekten koruyan bir mali müşavir, müşterisine değer katar. Müşterinin bir sorununu çözen bir ürün veya hizmet sunan satışçı, tüketiciye değer katar. Tüm finansal başarılar, değer katmaya dayanır. Bunun için eski bir deyiş vardır, “Bir boşluk bul ve doldur.” Tüm başarılı işler, üretimin faktörleri olan sermaye, iş gücü, hammadde ve girişimciliği bir araya getiren ve tüketicilerin, maliyetinden daha fazla bir para ödemeye hazır oldukları bir ürün veya hizmet oluşturan kişilere dayanır. Burada girişimcinin esas yaptığı şey, yalnız başına hiçbir şey ifade etmeyen faktörlere değer katmaktır. Değer katmak, servetin kapılarını açan en önemli anahtardır. Ne zaman insanların, maliyetinden daha fazla ödemeye hazır oldukları bir ürün veya hizmeti piyasaya sürebileceğinizi görürseniz, bir değer katma fırsatı yakalamışsınız demektir.

Şerafettin Arslan

Dr. Şerafettin Arslan, SMMM, Envizyon Gelişim Merkezi’nin kurucusudur. Uzmanlık alanları; strateji, yönetim, finans, muhasebe, hukuk, yatırım ve girişimciliktir. Yaşar Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora, İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden lisans dereceleri bulunmakta olup, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ruhsatına sahiptir. Öte yandan yurtiçi ve yurtdışı hizmet veren girişimleri vardır. Evli ve 1 çocuk babasıdır.

DİĞER KONULAR

İLGİLİ YAZILAR

Scroll To Top