Skip to content
Kişisel Karizmanın Satışı Kapatmaya Olumlu Etkisi

Yazar:

Yayın Tarihi:

Başarılı satışçıların, sıradan satışçılara göre müşteriler tarafından daha sıcak ve olumlu karşılandığını, daha çok güvenildiğini ve böylece daha kolay ve daha çok satış yaptıklarını fark ettiniz mi? Peki bu iki satışçı tipi arasındaki farkı yaratan nedir? Cevap, “kişisel karizma”. Başarılı satışçılar sahip oldukları karizma sayesinde işlerinden daha çok keyif alırlar ve daha az reddedilmek suretiyle daha az stres yaşarlar. Dolayısıyla karizmatik bir satışçı, muhtemelen alanındaki en yüksek performansı gösteren kişi olması sebebiyle diğerleri tarafından da en büyük saygıyı görmektedir. 

Karizma, insanlarda kişisel sadakat ve/veya coşku (heyecan) uyandıran bir liderlik özelliğidir. Karizma, ayrıca, her insanın doğumla birlikte sahip olduğu ve belirli bir düzeyde kullanabildiği cazibenin özel bir niteliğidir. Buradan hareketle şunu söylemek mümkündür, size bakan, size saygı gösteren, sizi arzulayan, sizinle birlikte olmak isteyen farklı insanlar üstünde farklı karizma etkisine sahipsinizdir. Her nerede ve ne zaman olursa olsun, bir kişinin, diğer bir kişiye olumlu duygular hissetmesi, olumlu duygular hissedilen kişinin, olumlu duygular hisseden üstünde bir çeşit karizmaya sahip olduğunu söylemek mümkündür. 

Bazı insanlar karizmayı açıklamaya çalışırken, karizmanın yapı taşı olan “aura” kelimesini kullanırlar. Aura, Paranormal veya Tinsel anlamda kullanılan bir terim olup, canlıların bedenlerinden yayıldığı varsayılan ışınımla oluşan ve gitgide yayılan tesir kuşakları tarzında kendini gösterdiği iddia edilen elektromanyetik alana verilen addır. Bu alan, aynı zamanda bir kalkan görevi de üstlenmektedir. Auranın güçlü veya güçsüz olması, birçok durumu etkileyen bir faktörü oluşturur. Örnek verilecek olunursa, aurası güçlü olan kişiler, diğer insanlar tarafından daha hoşgörülü karşılanırken, aurası zayıf olan kişilerde ise bu durum tam da tersini ifade etmektedir. 

Her insan gibi sizin de, gözle görülmeyen ama hissedilen bir auranız vardır. Bu aura, insanların size karşı düşüncelerini, tutum ve davranışlarını olumlu ya da olumsuz bir yolla etkilemektedir. Çok şükür ki, aurayı kontrol etmek mümkündür ve bunun için yapılabilecek pek çok şey vardır. İşin doğrusu, karizmatik olmak için bu bir seçenek değil, zorunluluktur. Çünkü çıkarlarınıza en iyi şekilde hizmet etmesi için auranızı kontrol etmeniz gerekmektedir. Örneğin; eğer satış işindeyseniz, karizma düzeyinizi yansıtan bu aura, müşteri adayının sizden etkilenmesi, söylediklerinize ikna olması ve satışını yaptığınız ürün veya hizmetin siparişini vermesinde çok etkili olacaktır. 

Eğer satış veya herhangi bir işteyseniz, karizma sahibi olmak, çalışanlarınızla, amirlerinizle, tedarikçilerinizle, müşterilerinizle, bankacılarınızla ve etkileşimde olduğunuz hemen hemen herkesle olan ilişkinizde işlerin sizin çıkarınıza doğru işlemesini sağlayacaktır. Çünkü insanlar, kendilerinden daha fazla karizma sahibi kişilerle olan iletişimlerinde, ilişkilerini sürdürebilmek için kararların karizma sahibi kişinin lehine olması eğiliminde olurlar. Karizma sahibi kişilere kapılar her zaman açıktır ve işleri daha hızlı ve kolay yürür. Fırsatlar da çoğu zaman karizmatik kişilerin karşısına çıkar. 

İş hayatında olduğu gibi kişisel ilişkilerinizde, karizmanızın niteliği, hayatınızın neşesini ve mutluluk düzeyini belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Çünkü insanlar, siz karizma sahibi olduğunuz sürece sizin etrafınızda olmak isteyeceklerdir. Böylece aile bireyleriniz, arkadaşlarınız ve diğer sosyal çevreniz üstünde üstün bir etki gücüne sahip olmak suretiyle onların kendilerini daha iyi hissetmelerini ve sizin önemli bulduklarınız doğrultusunda davranmalarını sağlayabilirsiniz. 

EYLEM ALIŞTIRMALARI 

Kendi alanınızda en fazla karizma sahibi olduğunu düşündüğünüz kişinin kim olduğunu belirleyin. Daha sonra bu kişiyi karizmatik yaptığını düşündüğünüz özelliklerini kendinize uyarlamaya çalın. 

Dr. Zeynep Arslan

Dr. Zeynep Arslan, Envizyon Gelişim Merkezi’nin pazarlama müdürü ve içerik yöneticisidir. Uzmanlık alanları; pazarlama, marka yönetimi, içerik geliştirme, kariyer yönetimi, koçluk ve mentörlüktür. Yaşar Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora derecesi, Ege Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans derecesi, Anadolu Üniversitesi İşletme Yönetimi ve Balıkesir Üniversitesi Tarih Bölümleri’nden ise lisans dereceleri bulunmakta olup birçok alanda bilimsel ve fikri çalışmalara imza atmıştır. Evli ve 1 çocuk sahibidir.

DİĞER KONULAR

İLGİLİ YAZILAR

Scroll To Top