Skip to content
Etkin Bir Zaman Yönetimi için 4 Küçük İpucu

Yazar:

Yayın Tarihi:

Zaman, sağlık ile birlikte bir insanın en kıymetli kaynağıdır. Ancak birçok insan bu kaynağını bilinçsizce harcamakta ve buna rağmen başarılı olmayı beklemektedir. Aşağıda zamanı daha etkin kullanmanız için 4 küçük ipucundan bahsettim. Ancak bu ipuçları etkin ve verimli bir zaman yönetimi için yeterli olmamakla birlikte, zamanı kısmen daha etkin kullanmanıza yardımcı olabilir. 

1. Zaman planlayıcı kullanın. 

Zaman planlayıcı, kişisel verimliliğin en önemli araçlarından biri olarak, zamanı, günlere, saatlere ve hatta dakikalara bölerek önceden organize eder. Böylece ne zaman hangi iş üstüne ne kadar süre ile konsantre olmanız gerektiğini kolaylıkla görebilirsiniz. Zaman planlayıcısı bir kağıt üstünde yer alabildiği gibi, bir bilgisayar yazılımı veya uygulaması da olabilmektedir. 

2. Dikkatinizi dağıtan herşeyden kurtulun. 

Çalışma süreniz boyunca, sizi çalışmaktan alı koyan (dikkatinizi dağıtan) herşeyden kurtulun ve mola verdiğiniz süreler dışında durmadan çalışın. Çalışma hayatındaki en iyi alışkanlıklardan biri erken kalkmak (örneğin; gün doğarken uyanmak) ve işyerine gidene kadar evde çalışmaktır. Böylece, çalışmanızın ilk saatlerini sessiz ve sakin bir ortamda gerçekleştirmek suretiyle, bir günde iki günlük iş becerebilirsiniz. 

3. Toplu taşıma araçlarını kullanmaya çalışın. 

Kendi kendinizin şoförlüğünü yapmak yerine, mümkün olabildiği kadar toplu taşıma araçlarını kullanın. Böylece yolda boşa zaman geçirmek yerine laptopunuzda, tabletinizde veya akıllı telefonunuzda işinizi yapmaya devam edebilirsiniz. Eğer kendi şoförlüğünüzü yapmaktan kaçamıyorsanız, en azından yolda geçen zamanınızı kendinizi geliştirmek için harcayabilirsiniz. Bunu nasıl yapabileceğiniz ile ilgili olarak harika bir yazı hazırlamıştım. 

4. Zaman Yönetimi eğitimi alın. 

Yüksek performanslı ve verimli çalışmanın en önemli anahtarı, her dakikayı değerli hale getirmektir. Bunu yapmak için zaman yönetimi ile ilgili olarak yukarıda üç tane küçük ipucundan bahsettim. Ancak zaman yönetimi bunlardan çok daha ötesini içermekte olup, sürekli gelişime açık bir konudur. Dolayısıyla, en yakın zamanda bir zaman yönetimi kursuna gitmenizi veya zaman yönetimi kitapları okumanızı tavsiye ederim. Böylece şimdiye kadar ne kadar boşa zaman geçirdiğinizi görebilir ve bundan sonraki zamanınızı maksimum fayda ile kullanmayı öğrenebilirsiniz. 

Dr. Zeynep Arslan

Dr. Zeynep Arslan, Envizyon Gelişim Merkezi’nin pazarlama müdürü ve içerik yöneticisidir. Uzmanlık alanları; pazarlama, marka yönetimi, içerik geliştirme, kariyer yönetimi, koçluk ve mentörlüktür. Yaşar Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora derecesi, Ege Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans derecesi, Anadolu Üniversitesi İşletme Yönetimi ve Balıkesir Üniversitesi Tarih Bölümleri’nden ise lisans dereceleri bulunmakta olup birçok alanda bilimsel ve fikri çalışmalara imza atmıştır. Evli ve 1 çocuk sahibidir.

DİĞER KONULAR

İLGİLİ YAZILAR

Scroll To Top